Rabu, 21 September 2011

Family Guy.. kisah kejayaan Seth MacFarlene

Charlie Sheen was the good-natured butt of one shocking joke after another at Comedy Central's roast, which aired Monday night.The kinder, gentler actor, 46, was the dishonored guest of honor at the raunchy fest, hosted by Seth MacFarlane and featuring such roasters asJon Lovitz, Kate Walsh, Jeffrey Ross, Mike Tyson, Anthony Jeselnik, Steve-O, Amy Schumer, William Shatner and Patrice O'Neal.. http://www.usmagazine.com/celebritynews/news/kate-walsh-seth-macfarlane-mock-charlie-sheen-at-brutal-roast-2011209
Jika bercerita tentang siri animasi berjudul Family Guy kita tentunya tidak dapat dipisahkan dengan teraju utama siri televisyen itu. ianya mengisahkan keluarga yang tinggal di bandar ciptaan pencita siri tersebut iaitu bandar Quahog, Rhode Island. Family Guy dua kali dibatalkan untuk tayangan di televisyen iaitu pada tahun 2000 dan 2002 kerana pihak stesen beranggapan siri tersebut tidak akan berjaya kerana ceritanya yang meleret. Seth MacFarlene selain menjadi penerbit dia juga memberi sumbangan suara lebih daripada lima watak dalam siri kartun tersebut.
Family Guy diterbitkan semula dan filemnya dibuat hingga siri ke keseratus bila pengurusan fox bertukar dan permintaan daripada jutaan peminatnya yang juga dibuktikan dengan penjualan DVD yang menjadi begitu popular hingga mencecah 2.2 juta salinan setiap tahun. Siapa sangka filem  animasi yang berkali kali diabaikan ini akhirnya berjaya hinggalah musim ke tujuh pada 2008 sejak pertama kali diperkenalkan melalui iklan superbowl tahun 1999.. hari ini Seth macFarlene boleh berbangga dengan titik peluhnya menyempurnakan Family Guy.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan