Ahad, 15 November 2015

Pengorbanan masih ada kah.... Kal Ho Naa Ho



Sekiranya pengorbanan dan perasaan juga sifat tidak mementingkan diri itu menjadi pilihan dan bukan ketamakan terutama dalam memenangi hati wanita yang dicintai sangat sukar dicari oleh sesiapa sahaja walaupun tahu kerana sikap itu juga kita akhirnya membuat kekasih hati merana kalaupun bukan seluruh hidupnya tetapi pasti melalui masa yang panjang untuk kembali seperti sediakala.
Filem Hindi sentiasa menyentuh rasa.. filem tahun 2003 Kal Ho Naa Ho, mengisahkan Naina yang sentiasa dalam kegusaran dan resah sejak kematian ayahnya. konflik dalam keluarga antara emak dan neneknya menjadi satu perang perasaan yang membuatkan Naina hidup dalam sifat yang sentiasa panas baran.

Namun kehadiran Aman telah merubah kehidupan Naina dan kembali tersenyum. Hubungan itu lama kelamaan menerbit rasa cinta naina kepada Aman tetapi Aman terpaksa berlakon dan berusaha menyatukan Naina dengan Rohit. Kehadiran Aman juga berjaya merungkai punca kematian ayah Naina dan rahsia kehadiran Gia yang akhirnya telah menyatukan ibu dan neneknya semula.
Aman sebenarnya berkorban rasa cintanya hanya untuk mengelakkan kekecewaan Naina kerana dia tahu dia akan pergi untuk selamanya. 


Lakonan Shah Rukh Khan memang menjadi dengan perasaan dijiwa dapat dizahirkan diwajahnya ditambah dengan kecemerlangan peranan Karan Johar menjayakan Filemnya biarpun Filem ini dia sebagai Penerbit dan penulis skenario sahaja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan