Selasa, 5 Mei 2020

Paradise Corner

Musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) TMUnifi membuka semua saluran secara percuma, Beberapa hari lepas Hypp Tv sudah kembali ke asal, jadi saluran movie tidak lagi dapat diakses, Saluran Astro sudah tidak dilanggani lagi, bukan sahaja mahu menjimatkan perbelanjaan tapi bagi saya Astro tidak telus dalam menawarkan saluran. Rata ratanya caj yang dikenakan berbeza antara individu bergantung kepada perundingan dengan pihak dalaman malahan caj yang murah akan ditawarkan untuk pelanggan yang ingin menamatkan perkhidmatan bertujuan menghalang penamatan langganan, Bagi orang biasa yang tidak banyak karenah mereka tetap kena membayar khidmat yang saya kira sangat mahal.


Saluran Iflix, masih aktif tetapi sudah banyak rancangan yang telah pun saya tonton. Dan banyak juga saluran yang hanya sebagai iklan, tidak dapat ditonton.

Akhirnya saya memilih siri tv dari Russia iaitu Paradise Corner. mengisahkan seorang gadis dari Belarus yang mencari rakan yang dianggap sebagai adiknya. Vera ke perumahan Paradise Corner iaitu perumahan yang didiami oleh orang orang kaya dan super kaya. Vera bekerja sebagai pembantu rumah kepada seorang pedagang pemuas nafsu para hartawan.
Benda pertama yang membuat saya tertarik dengan siri tv ini adalah kerana lokasi penggambarannya adalah di suatu kawasan yang cantik, kediaman di dalam taman semula jadi, dengan hutan menghijau, bunga bungaan, senireka bangunan serta budaya masyarakat yang menjalani kehidupan secara berjalan kaki menyusuri lorong serta jalan jalan yang ditutupi rimbunan menghijau dan batang pokok pokok yang kukuh di sekitar kediaman.
Walaupun Paradise Corner seolah terkebelakang dalam kemasyarakatan namun ia sebuah rancangan tv yang memperlihatkan kemodenan yang diamalkan oleh pemilik pemilik mansion. 
Paradise Corner adalah berkisar kepada beberapa keluarga utama yang saling berkaitan antara penulis, keluarga bangsawan, Bapa ayam, keluarga ortodok, seorang doktor serta rangkaian perdagangan wanita yang menjadi penggerak kepada plot dalam siri tv ini. 
Paradise Corner musim pertama ini sebanyak 8 episod. Setiap episod berdurasi 50 minit 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan