Isnin, 16 April 2012

Rock duniaku..

Dulu kita sentiasa teruja dengan penampilan artis glamer dan bertenaga terutama bintang rock dan pop. Pernah kami yang waktu itu dalam darjah enam berkeliling pekan dengan membawa sebuah radio kaset yang diletakkan di atas basikal. kami dalam kumpulan sepuluh orang yang masih berunifom sekolah memainkan lagu Micheal Jackson iaitu 'beat it'.. dan 'Billy Jim' hingga ke sekolah berhampiran dan berlagak 'break dance' di atas basikal masing- masing.


Bila di awal sekolah menengah pula kita begitu meminati rancangan gusti yang waktu itu disiarkan pada setiap malam rabu. Salah satu tarikan yang kita sentiasa turut menonton bersama bapa adalah sebilangan ahli gusti yang berpakaian rock iaitu 'The Rockers' dan 'Rock n Roll Express'. Gaya rockers sentiasa menjadi sebahagian hidup kita terutama penampilan, bukan sahaja kita rasa berkeyakinan tetapi juga kita terasa bebas dan punya pendirian biarpun kita sentiasa dipandang pelik dan low class.. pun begitu kita yakin kita bukanlah meniru apa yang keterlaluan dalam budaya rockers. Rasa dan jiwa rockers hingga kini masih terbawa dan hidup...

Roll Hall of Fame
For two of the most legendary bands in metal and hard rock history, it’s the good news / bad news routine, although when it comes to Axl Rose letting everyone down, it should never be any surprise. 


On the eve of the Rock N Roll Hall of Fame induction, Axl announced from his ivory tower that he won’t be coming, big surprise, much like Marlon Brando refused his Academy Award for The Godfather.
Of course, at the same time, that’s not going to stop everyone else from Guns N’ Roses from attending, and hopefully enjoying being inducted, despite Axl pulling his usual sulking sourpuss routine and trying to ruin the party yet again.
In a long, rambling, disingenuous, and stilted statement that Axl decreed to the L.A. Times, Rose claimed that he would "respectfully decline my induction as a member of Guns N’ Roses to the Rock and Roll Hall of Fame. I strongly request that I not be inducted in absentia and please know that no one is authorized nor may anyone be permitted to accept any induction for me or speak on my behalf." 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan